sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Veneen vaihto Merellestä Rheyaan

La Linea

Merelle ja Rheya vastakkaisilla puolilla laituria. Jotenkin outoa, että molemmat veneet ovat täällä. Jos lähtökohtana on ajaa Merelle keväällä Suomeen myyntiin, niin tavaroiden siirtämisessä kannattaa käyttää harkintaa. Tarvitsemme Rheyassa kaikenlaisia tavaroita, samoja, joita tarvitsisimme Merellessä siirtopurjehduksellamme. Mitä jää Merelleen, mitä otetaan mukaan onkin sitten Tian vahvan kokemuksen varassa. (minä lähden yleensä aika nopeasti, luottokortti taskuun ja sukat jalkaan)

Rheya
Osa kavereistamme on hieman hämmästellyt veneen vaihtoamme. Jotkut muistavat vielä kun talvella rakentelin Merelleä Jouko Lindgrenin telakalla Hernesaaressa. Tarkoitus oli tehdä veneestä avomerikelpoinen, luotettava ja helposti hallittava vene. Tässä onnistuinkin varsin hyvin. Miksi siis vaihtaa vene silloin, kun se on parhaimmillaan ja kaikki on uutta.

Vastaan tähän, että elämä vie eteenpäin ja kaikkea ei aina tarvitse perustella. Joskus vain käy näin.

Rheyasta ei ole aikaisemmin paljon sisäkuvia, koska sitä ei ole kuvattu. kaikki aikamme on mennyt järjestellessä sekä siivotessa. Silloin kun olisi aikaa laittaa juttuja blogiin, ei ole nettiyhteyttä.

Tällainen se sitten on. Vieläkin on tavaroita, jotka eivät ole lopullisilla paikoillaan.

Kaikki aikanaan...



Datahirmuille veneen spesifikaatiot


Ihan tavallinen etuhytti

Miehistöhytti, jossa taitettava yläsänky.
(ja etuakkujen laturi)

Takaveski ja suihku (ja perintöpullo..)

Etuvessa on niin pieni, ettei se näy valokuvassa, jos sellaisen ottaisi.

Salonki ja pentteri









Takahytti


SSB-radio ja Navtex on ylälaatikon toisella puolella.

Jännä yllätys Tialle. Monen laatikon tai kaapin sisällä on, kuinkas ollakaan, tekniikkaa...

Tässä kaapissa on takahytin ilmastointikone







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti